מהם הגורמים לאימפוטנציה וכיצד מטפלים

אימפוטנציה, המוגדרת לעיתים גם כקושי להשיג זקפה, היא בעיה הרבה יותר שכיחה ממה שאתם חושבים. אמנם היא נפוצה במיוחד בגילאים מבוגרים לאחר העשור החמישי והשישי לחיים, אולם היא בהחלט מופיעה ובשיעורים ניכרים גם אצל גברים צעירים יותר.

ישנן סיבות שונות שיכולות לגרום לאימפוטנציה, שאינן תמיד ברורות וגם יכולות להופיע ביחד, וישנן מספר טיפול בעלי שיעור הצלחה משתנה. מה שבטוח, עדיף שלא להרים ידיים ולקבל טיפול שיכול בהחלט לעזור ולהשיב את החיים המיניים והזוגיים למסלולם.

גורמים לאימפוטנציה וכיצד מטפלים

לפני שמתאר את הגורמים והטיפולים הקיימים, נסביר שלאימפוטנציה יש פנים רבות. כך לדוגמא, היא יכולה להופיע בצורה של קושי מהותי להשיג זקפה עד כדי אי יכולת להשיג חדירה, ולהישאר כך באופן קבוע. לעומת זאת, היא יכולה להופיע באופן חלקי, כלומר עם יכולת להשיג זקפה חלקית או מעת לעת, ולאחר זמן מה לחלוף – בעיקר עם שינויים באורחות החיים וקבלת טיפול הולם.

גורמים לאימפוטנציה

כפי שאמרנו, יכולים להיות גורמים שונים לקושי להשיג זקפה, כאשר הסיבה המרכזית היא בעיה בלחץ הדם המגיע אל הפין וגורם לזקפה. כך למשל, ישנם מחקרים רבים המעידים על קשר בין עישון, הפוגם בזרימה התקינה של הדם, לבין בעיות זקפה, והדבר נכון גם לגבי שימוש מוגבר באלכוהול. גם רמה גבוהה של שומנים בדם עלולה להוביל לאימפוטנציה, וכן יש גורמים הקשורים לפגיעות במערכת העצבים – בין אם מדובר בתאונות, ניתוחים ואפילו רכיבה על אופניים.

לכך מצטרפים שינויים הקשורים למחזור הדם ולהורמון הגברי שנקרא טסטוסטרון, וזאת עקב נטילה של תרופות מסוימות, ניתוחים ומצבים נפשיים שונים. אכן, נראה כי ישנם קשרים בין אימפוטנציה לבין מצבים נפשיים, כגון סטרס מתמשך, מצב רוח ירוד וכדומה, כאשר האימפוטנציה הפוגעת בביטחון העצמי ובקשר הזוגי עוד מחריפה את הבעיה הנפשית. לכך מצטרפות בעיות הקשורות אל הקשר הזוגי במישרין ואל היכולת ליהנות מאינטימיות בכלל.

וכיצד מטפלים באימפוטנציה

כפי שישנם גורמים רבים לאימפוטנציה כך גם מוצעים טיפולים מגוונים. ראשית, ישנן התרופות המוכרות תחת השם הכללי ויאגרה או סילנדאפיל, אשר באופן כללי מעקבות אנזים מסוים ובכל מביאות לזרימת דם מוגברת אל הפין. תרופות אלו יכולות בהחלט לסייע והן עוזרות לאנשים רבים, אולם הן אינן מועילות בכל המקרים, יש מקרים המהווים התוויית נגד, וכמו כן יש המדווחים על תופעות לוואי. מעבר לכך, השגת התרופה כרוכה כמובן בפנייה אל רופא המשפחה ואל בית המרקחת, מה שלא הרבה גברים ששים לעשות.

טיפול נוסף שניתן לפנות אליו, במידה וישנה בעיה הורמונאלית, היא לטבליות ומשחות שמעלות את הורמון הטסטוסטרון בדם. לעיתים טיפול זה משולב עם נטילת התרופות ולעיתים הוא ניתן בפני עצמו. עוד אפשרות היא להיעזר במשאבת ואקום הפועלת על ידי שאיבה של הדם אל איבר המין, כאשר לאחר מכן מלבישים טבעת ששומרת על הזקפה לאורך זמן. מעבר לכך, קיימים טיפולים יותר חריפים כמו למשל הזרקות של חומרים שונים אל תוך הפין, שהם אמנם אפקטיביים לרוב אך כמובן כרוכים בפרוצדורה בלתי נעימה.

טיפול טבעי לאימפוטנציה

חברתנו מציעה את הכמוסות הטבעיות של גברו פרו, אשר מאז 1996 אנו משפרים אותו בהתבסס על מחקרים שנעשו בתחום. מדובר בכמוסות טבעיות לחלוטין המוגדרות בתור תוסף תזונה, ומיוצרות במעבדות צמחי מרפא העומדות בכל תקני משרד הבריאות. יתרון משמעותי הוא כמובן שכמוסות אלו אינן מוגדרות בתור תרופות, ולכן אינן מזקקות למרשם רופא. הן משפרות ומשדרגות את ההנאה ממין ואת יחסי המין, ועל הדרך את הביטחון והדימוי העצמי של הגבר, ומכאן את הזוגיות בכלל.