הסיבות והפתרונות לחוסר חשק מיני

בשלבים שונים של החיים כל גבר ואישה יכולים לחוות ירידה מסוימת בחשק המיני, ואף חוסר חשק מיני הנמשך לאורך תקופה. מדוע תופעה זו מתרחשת? כיצד היא קשורה לאורחות החיים בעידן המודרני? אילו פתרונות קיימים עבורה? על השאלות האלו ונוספות נשיב בשורות הבאות. 

האם חוסר חשק מיני הוא באמת בעיה?

החשק המיני הוא אחד המאפיינים הבסיסיים של היותנו בני אדם, על כל ההנאה והיתרונות הבריאותיים שבקיום יחסים. אולם אין בכך לומר שאנו מסתובבים מלאים כל הזמן בחשק ובאון. אכן, ישנן תקופות שבהן החשק המיני פחות חזק ולרוב ניתן להסתדר עימן טוב מאוד. יחד עם זאת, חוסר חשק מיני גם עלול להפוך לבעיה המעיבה מאוד על חיי הזוגיות, בעיקר אם היא נמשכת לאורך מספר שבועות או חודשים. במקרים אלו בן הזוג השני מרגיש דחוי ולא רצוי, האינטימיות והחיבה נפגעת, ועלולים להתגלות יותר כעסים ותסכולים המתבטאים גם בחיי היומיום. יתרה מכך, מי שעובר תקופה של חוסר חשק מיני, למשל גבר המתקשה להשיג זקפה, עלול לחוות פגיעה בביטחון העצמי ובתחושת הרווחה שלו.

מדוע יש חוסר חשק מיני?

יש לא מעט סיבות העשויות לעמוד מאחורי חוסר חשק מיני וחלקן אף נעשות נפוצות יותר בעידן המהיר והתובעני שלנו. לדוגמא, יש קשר ברור בין חוסר חשק ובין מצבים מתמשכים של מתח (למשל עקב דרישות גבוהות בעבודה), מצבים של חרדה הקשורים למשל לפרנסה, ולמצב רוח ירוד עד דיכאון הקשור למשבר כלכלי או אישי.

במקביל קיימות גם סיבות פיזיולוגיות ידועות שיכולות לעמוד מאחורי חוסר חשק מיני, למשל אצל מעשנים, אנשים הצורכים אלכוהול בהגזמה, אצל חולי סוכרת, הסובלים מבעיות לב ולחץ דם וכדומה. בעידן הנוכחי אמנם שמים דגש על אורח חיים בריא, אולם בפועל חלק גדול מהאנשים אינם מקיימים אותו, מבלים את רוב זמנם בישיבה, אינם מוצאים זמן לפעילות גופנית, תזונתם לקויה וכדומה. כל אלו אינם תורמים לבריאות, לכושר ומן הסתם גם לתפקוד המיני ולחשק.

אין פלא איפה שחוסר חשק מיני הינו שכיח מאוד ואל הסיבות שכבר ציינו לעיל מצטרפים היבטים הנוגעים לקשר הזוגי. כך למשל, חוסר חשק הוא סימפטום המעיד על מחסור באינטימיות ובקרבה, היעדר משיכה, קשיי תקשורת, שעמום, משברים זוגיים וכן הלאה. אכן, כאשר צריך לזגזג בין מטלות העבודה וגידול הילדים, הקשרים החברתיים ומטלות הבית, עוד יותר קשה לשמר את האינטימיות והרומנטיקה ולמצוא את זמן האיכות הדרוש לשמירת הלהבה בין בני הזוג.

פתרונות לחוסר חשק מיני

הפתרונות לחוסר חשק מיני הם במידה רבה תמונת מראה של הסיבות והגורמים לתופעה. כך לדוגמא, פנייה לטיפול זוגי וסקסולוגי יכולה לשפר מאוד את מערכת היחסים בכלל ואת החשק המיני בפרט. כמו כן, שמירה על אורח חיים בריא, תזונה נכונה והקפדה על פעילות גופנית – בהחלט יכולים לתרום לתפקוד המיני ועימו לחזרת החשק. ומהפן הנפשי, מציאת פסקי זמן בין הריצות של חיי היומיום, יותר מנוחה ורגיעה, ואיתור דרכים יותר שלוות להתמודדות עם המטלות – כל אלו יכולים לתרום לרווחה האישית בכלל, לבריאות ולהטבת החשק והתפקוד המיני בפרט.

באשר לפן הפיזיולוגי, נרצה לציין כמובן את גברא PRO, תוסף התזונה שלנו המסייע להגברת התשוקה, ההנאה והחשק במיטה. מדובר בתוסף המיועד לגברים ורבים מהם מדווחים על חוויה מינית מעצימה ומתקנת המעשירה ומשפרת את החיים הזוגיים, עוזרת לתחושת הביטחון והגבריות, ומחזירה את החשק המיני למקומו.