סיבות לחוסר חשק מיני אצל נשים

סיבות לחוסר חשק מיני אצל נשים

נשים רבות חוות קשיים בדרך אל המיטה. שפע של סיבות וגורמים הופכים את חיי המין עם בן הזוג לקשים, איטיים ולעיתים גם לא קיימים. הסיבות לחוסר חשק מיני אצל נשים לעיתים ברורות ושקופות וחלקן מורכבות ודורשות טיפול רב יותר. מהן הסיבות הנפוצות לחוסר חשק מיני אצל נשים?

עייפות ותשישות:

אורח החיים המודרני דורש מאיתנו שעות ארוכות במשרד או בבית העסק, עבודה מול המחשב, טיפול בילדים או קיום אורח חיים חברתי מחוץ לבית גם אחרי שעות העבודה. אנחנו נדרשות להתמודד עם סדר יום לא פשוט, בין אם יש לנו ילדים או אנחנו עדיין לא אימהות. עייפות ותשישות מובילות גם לחוסר חשק מיני, כמו להרבה תופעות אחרות.

כאבים ומיחושים:

כאבי בטן, כאבי ראש, כאבים בשרירים ושאר מיחושים יכולים להשפיע גם על חוסר חשק. יש הבדל בין כאב שמפריע פעם בכמה זמן ובין כאב שנמצא שם כל הזמן ומפריע לתפקוד בתחומים נוספים, לא רק בתחום המיני. במידה ומדובר באפשרות השנייה, חשוב להתמודד עם הבעיה ולקבל טיפול מתאים. כל כאב שחורג מתחום הנורמה חייב באבחון וטיפול מול רופא, שיכול למצוא את הפתרון הקבוע ולמנוע כך גם תופעות כמו חוסר חשק.

דימוי גוף שלילי:

אחת הבעיות הגדולות ביותר כיום היא דימוי גוף לא תקין. נשים שאינן מרגישות בנוח כשהן עירומות, או פשוט לא רואות את עצמן כנשים יפות, מטופחות ובריאות יכולות לסבול כתוצאה מהמחשבות השליליות גם מחוסר בטחון במהלך אקט מיני. הן מעדיפות לוותר על המגע המיני ולא לחשוף את גופן, לא תמיד בגלל החשש ממה שהגבר יגיד אלא פעמים רבות בגלל מה שהן חושבות על עצמן. טיפול בדימוי גוף שלילי נעשה בסדנאות, טיפולים יחידנים ובאמצעות לא מעט שיטות.

טיפולים תרופתיים:

תרופות רבות יכולות לפגוע בחשק המיני אצל נשים. אלו יכולות להיות תרופות למניעת לחץ דם, לאיזון הסוכר בדם או לבעיות הורמונליות ואלו יכולות להיות גם תרופות נפשיות, כמו תרופות נוגדות דיכאון לדוגמה. גם גלולות נגד הריון יכולות להשפיע, כאחת מתופעות הלוואי שלהן, על החשק המיני. במידה ואת סובלת מתופעות לוואי כתוצאה מצריכת התרופות, בין היתר מחוסר חשק מיני, כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל.

תזונה לא נכונה:

אורח חיים לא בריא משפיע באופן ישיר על החשק המיני. מזון מתועש, רווי סוכרים ושומנים, מוריד את האנרגיות בגוף, יוצר עייפות ותשישות וגורם ללא מעט נשים וגברים להרגיש נפיחות ותחושה לא נעימה של הגוף. שמירה על אורח חיים בריא עם פעילות גופנית מתאימה יכולה לעזור לשפר את הבריאות וגם את החשק המיני.